Media Release 05-24-2019

Public Information Officer Update

05-24-2019

For Immediate Release

Intercontinental Terminals Company (ITC) has begun evaluating and paying claims related to the March 17, 2019 fire at ITC terminals in Deer Park, Texas. First and foremost, as we continue the deconstruction and remediation process in the impacted tank farm, the safety of our community, our employees and work crews is ITC’s top priority. We continue to coordinate with local, state and federal officials and first responders, and thank them for their continued support.

As to the claims process, individuals who lived or worked in Deer Park during the incident can file a claim for out-of-pocket medical expenses related to the incident or hourly workers’ lost wages for missed work because of shelter-in-place orders. Individuals with health claims may receive up to $750 and will need to provide medical records of diagnostic evaluation, or treatment specific to the ITC incident, sought and received between March 17 and 24, 2019. Hourly workers who missed work due to shelter-in-place orders in Deer Park on March 17 and March 21, 2019 may receive up to $500, and would need to provide a signed letter from their employer, and their most recent pay stub or earnings statement, to show they were unable to work. Individuals will also need to provide a sworn statement that they were present in Deer Park during the incident.

For additional details on the claims process, forms and required documentation, please visit www.itcclaims.com, thank you.

Comunicado de prensa 05-24-2019

Actualización de oficial de información pública

05-24-2019

Para publicación inmediata

Intercontinental Terminals Company (ITC) comenzó a evaluar y pagar reclamos relacionados con el incendio del 17 de marzo de 2019 en las terminales de ITC en Deer Park, Texas. En primer lugar, a medida que continuamos el proceso de deconstrucción y remediación en el parque de tanques afectado, la seguridad de nuestra comunidad, nuestros empleados y equipos de trabajo es la principal prioridad de ITC. Continuamos coordinándonos con los funcionarios locales, estatales y federales, y con el personal de primera respuesta, y les agradecemos su continuo apoyo.

En cuanto al proceso de reclamos, las personas que vivieron o trabajaron en Deer Park durante el incidente pueden presentar un reclamo por gastos médicos relacionados con el incidente o salarios perdidos de los trabajadores por hora por trabajo perdido debido a alojamiento en el refugio. hacer pedidos. Las personas con reclamos de salud pueden recibir hasta $ 750 y deberán proporcionar registros médicos de evaluación diagnóstica o tratamiento específico para el incidente de ITC, solicitado y recibido entre el 17 y el 24 de marzo de 2019. Los trabajadores por hora que faltaron al trabajo debido al refugio en Las órdenes realizadas en Deer Park el 17 de marzo y el 21 de marzo de 2019 pueden recibir hasta $ 500, y deberán proporcionar una carta firmada de su empleador y su recibo de sueldo o declaración de ganancias más reciente, para demostrar que no pudieron trabajar. Las personas también deberán proporcionar una declaración jurada de que estuvieron presentes en Deer Park durante el incidente.

Para obtener detalles adicionales sobre el proceso de reclamos, los formularios y la documentación requerida, visite www.itcclaims.com, gracias.